Realita na internetu je neúprosná. Místa pro všemožné internetové stránky je tam dost a dost, ale pravděpodobnost, že si všech někdo všimne, je mizivá. A tak jsou tam stránky, které se těší velké návštěvnosti a popularitě, ale naprosté většině je přisouzen úděl outsiderů, na které nikdo nebo skoro nikdo nezavítá. Nemůže tomu být jinak.
A co vy? Jste rovněž majiteli nějaké takové stránky? A pokud ano, patříte k onomu málu vyvolených? S největší pravděpodobností nikoliv, že? Jste spíše jedněmi z těch, koho si tam nikdo nebo skoro nikdo nevšimne.
A chtěli byste na tom něco změnit? Určitě ano. Protože bez sledovanosti nemá vaše stránka logicky žádný smysl své existence.
Ovšem způsobů, jak se propracovat k úspěchu, je jen velice málo. Ve vašem případě vlastně jenom jediný. Optimalizace webu alias SEO.
Co je SEO, ptáte se mě? V podstatě jde o soubor chytrých úprav, které pomáhají zvýšit návštěvnost. Patří sem
a) kontrola webu a odstranění jeho případných nedostatků především v oblasti struktury a designu,
b) volba nejideálnějších klíčových slov,
c) linkbuilding neboli vytváření zpětných odkazů, přivádějících sem návštěvníky z jiných webů,
d) copywriting neboli napsání zajímavých článků jak pro onu stránku samotnou, tak i pro účely její propagace na webech jiných
e) a provozování reklamní kampaně a propagace.
Při správném využití těchto počinů lze dosáhnout toho, že začnou internetové vyhledávače považovat tuto stránku za daleko relevantnější, důležitější, prostě zasluhující si více pozornosti. Odkaz na dotyčnou stránku se tak začne ve vyhledávačích posouvat na přední pozice, tam, kde je největší naděje, že si jí uživatelé internetu všimnou, kde bude sledovanost zaručena.
O což logicky každému majiteli nějaké internetové prezentace jde. A musí jít. Protože stránka, které si na internetu nikdo ani nevšimne, nemá pražádný smysl. Jen ta sledovaná může plnit svůj účel.