Mungo fazole jsou luštěnina vhodná i ke klíčení

Luštěniny jsou přírodní dar, jehož si považují velmi moudří lidé, a uvědomují si, že mají obrovský potenciál nejen pro zdraví, ale i značný přínos pro naši peněženku. Proč bychom je měli zařadit na program dne pravidelně a nespoléhat pouze na různé fámy, které mezi lidmi kolují, a také na nevhodné úpravy, kdy se kupříkladu kombinuje čočka s uzeninou, což je doslova těžce stravitelná „kalorická bomba“?fazolové lusky

Proč jíst luštěniny pravidelně

Jsou levné – každý, kdo konzumuje luštěniny pravidelně, a nahrazuje jimi masitou stravu, brzy zjistí, že také šetří naši kapsu. Cena stejného množství živin v luštěninách včetně proteinů je ve srovnání s masem mnohonásobně nižší, navíc tímto krokem výrazně omezujete utrpení zvířat násilně usmrcovaných na jatkách.
Jsou chutné – když je vhodně okořeníte a upravíte, můžete z nich vytvořit velmi chutné pomazánky, polévky, guláš a celou řadu dalších hotových jídel studené i teplé kuchyně.
Nepřejíte se jich – v přírodě je to zařízeno tak, že přirozená potrava zasytí, aniž byste se přejídali. Je to dáno především obsahem vlákniny, která dbá nejen na čistotu našich střev a žaludku, ale také efektivně podporuje udržení ideální hmotnosti, a to i ve vysokém věku. Je to tedy optimální strava i pro osoby s nadváhou.klíčící červené fazole
Můžeme je nechat klíčit – klíčením se všechna https://www.databazeknih.cz/knihy/vsechno-nebo-nic-vsechna-jeho-prani-166606%3Fc%3Dall semena aktivují za vzniku nové živé rostlinky a veškeré látky v nich obsažené se stávají lépe využitelnými a stravitelnými. Nejlépe a nejrychleji klíčí drobné mungo fazole a fazolky adzuki, cizrna a neloupaná čočka. Pozor na ostatní odrůdy fazolí, ty mohou včetně klíčků v syrovém stavu způsobit lehkou otravu.
Obsahují velmi důležité živiny – mají vyvážený obsah sacharidů, proteinů a vlákniny a spolu s obilninami tvoří komplexní obsah aminokyselin, který může zastoupit masitou stravu. Najdeme v nich cenné minerály a stopové prvky a spolu se zeleninou, ovocem a celozrnnými obilovinami tvoří páteř stravovacího žebříčku.